:::ORANG-ORANG MANIS:::

Sunday, November 9, 2008

""KISAH BENAR aku dan pak cik misteri di stesen bas Parit BUntar,Perak..""

""KISAH BENAR aku dan pak cik misteri di stesen bas Parit BUntar,Perak..""

Kisah ini xdela lucu ke...sedih ke..or seram ke...just want to sharing together...haha...
ini kes masa aku balik ke umah bulan 10 hari tu..1 day before my birthday...eee..>>

nak dijadikan cerita,bus Transnasional xnak berhenti depan umah aku walaupun mmg dah lalu depan umah...pakcik driver tu mmg sengal...aih..dahla mlm,bg la can aku turun depan umah..apa la...x yah susah aku nak p parit buntar tu..aih...tp,dah takdirkan...klu x , aku x jumpa la pakcik misteri 2...hee..>>


Sampai kat stesen je..sume org yg turun dr bus dah ada yg mak bapak dtg amek...aku ingatkan bus Serdang ada lagi..masa tu baru pukul 8pm...aku tgu gak la bus buruk 2 dtg coz akak yg jual tiket kat kaunter 2 kata bus serdang ada lagi...("kejap lagi bus dtg..adek tgu la..")...erk??>>>>>

aku pun tunggu je la..masa tgh tunggu bus, ada plak aku tgk pompuan 2 org ni nek moto dgn slumbernye pas kena mengayat dgn 2 laki yg smoking..dahla budak sek g 2 minah tu ( sbb pki baju sek g time mlm2....ee...bajet budak hostel la kot)...hurmm..>>>

then,tgu pya tgu...x dtg2 pown bus...aish..apa kes la bus ni wat hal lak..erm..tgh duk tgu 2...ada la sorg pakcik ni dtg ke arah aku...dia park moto dia btl2 dpn aku n den dtg duk sebelah aku...hurm..nsib org rmi g time 2..aku wat bodo je la smbil duk tgk jam(ala2 mcm duk tgu someone la...iii) erm...ttbe je pakcik 2 sapa aku :

Pak cik : anak ni nak ke mana?
Aku : saya nak balik umah la..umah saya kat parit nibong 2..
Pak cik : oo..anak ooii...skrg ni pukul brapa?
Aku : erm..820pm..
Pakcik : eh..klu dah 8 lebih mcm ni..bus serdang mmg dah xde anak..last pon mungkin dlm kul 8 dah jalan..
Aku : haa?? (alamak..cmna ni..)..tp pakcik..saya tgu kat cni dr kul 8 td lagi..tp,ms 2 bus mmg xde..saya ingat kejap g bus dtg la..
Pakcik : Bus rosak kat tgh jln kot...klu anak nak, pakcik leh tlong htrkan ke umah..naek moto dgn pkcik..xpown,naek keta..keta pakcik ada kat umah..umah pakcik blakang rumah taman tu je...
Aku : erk??? xpela pakcik..saya col paksu saya la suh dtg amek saya..

Pakcik : oo..klu ada cara lain, ikhtiar la..( eh pakcik ni...td offer aku,skg nasihat pulak..ee...)

aku col paksu aku n mujur dia dpt dtg amek aku..klu x, aku kena la nek cab...dgn pakcik ni aku dahla x kenal..of coz aku xkan naek dgn dia..e2 yg mak aku pesan tiap kali nak balik umah...jgn lyn dgn org yg kita x kenal...tp,pakcik ni.....aku lyn pulak..eeeiii>>>>


Mula2 xnak lyn..tp, sbb ak tgk org rmi g kat stesen ms 2.aku fkr xkanla dia nak culik or wat yang x patut kat aku ms 2..so,aku lyn je la...ttba je...

Pakcik : anak ni blajar kat mn?
Aku : Ukm
Pakcik : oo...dekat bangi 2 ke?
(eh..tahu pulak ukm 2 kat bangi)
Aku : a'ah..kat bangi..
Pakcik : oo..dulu pakcik pernah p sana..dkt dgn kajang,seremban..naik komuter je kan...skg tambang brapa ek nak ke kajang?
Aku : aa?? aah..mmg dkt je..klu nek komuter dr ukm ke kajang rm1 je...tp,nak ke KL dlm rm3 lebih..n klu nak ke seremban lak dlm rm4.20...fuhhh..
PAkcik : oo..anak ni slalu ke pergi jln2 ke kl? dulu pakcik ni slalu ke area kl..jln bukit bintang, chan sow lin, pudu ...n bla..bla...bla...
Aku : oo..saya ni x slalu sgt ke kl..klu hujung minggu 2 saya mls nak kuar...komuter 2 rmi sgt org...tmbh2 wekend..mcm ikan sardin je..pas2 delay je mmnjg..penat je kuar..huuu...
Pakcik : ohh..dulu pakcik pernah naek komuter..dulu tambang dia mahal...skrg dah rmi naek..kena la murah..dulu seingat pakcik..if u have 5 dolars, u can go anywhere...
Aku : haa..btul 2...( mak aih..pakcik ni speaking la pulak...ni mesti bukan calang2 org pakcik ni..walaupun aku tgk dia mcm selekeh je..)


Setelah lama berborak..tetiba dia tya lagi (aish..asyik dia je tya...aku hnya mnjwb..huhu) :

Pakcik : Boyfriend kamu xdtg jemput kamu ke??
Aku : haaa?? erkk..ssy mn de bf la pakcik...btul xde pon bf..
Pakcik : ehh..kamu jgn tipu la..pakcik taw..usia tara kamu ni mmg dah ada bf punye la..
Aku : Ya Allah..sungguh la pakcik...saya xde bf pown...kwn je rmi..btul..sy x tipu la...sy mmg xde bf..( aish pkcik ni,..xcaya ckp aku lak)..
Pakcik : oo..yeke..bagus la..blajar tu lg penting...lagipon pakcik tgk skg ni mcm2 kes jd..tmbh2 kat kl tu...
Aku : a'ah..( pakcik ni..aku duk bangi la.bukan kl...aih....aku mengiyakan je..)

Erm..diam la pulak...ttbe aku lak yg tya...hee>>>

Aku : pakcik...anak pakcik skrg dkt mn?
Pakcik ; pakcik xde baby la..klu ada,xdela pakcik duk melepak kat cni mlm2...
Aku : haa?? oo..hbs 2 ,dulu pakcik keje ape?
Pakcik : pakcik pernah keje mcm2 dulu..skg dah pencen dah..dah tua.tgk la mata pakcik ni..merah..saluran darah dah pecah...nak operate,tpi x dak duet..duk mcm ni la...pakcik ni rabun...xnmpk sgt...klu dkt2 bru nmpk..
Aku : ooo...hbs 2 ,cmna pakcik leh bw moto klu dah rabun??
Pakcik : Klu bw moto 2,pakcik buleh la lagi...
Aku : ooo...gitu pulak ek...


LAstly..paksu aku pon smpi la dgn bw 3 org anak dia 2..aku pun minta diri n tgl pkcik 2 sowg2 kat c2..aku pon heran gak..trasa pakcik ni misteri...ee>>>>>

2 comments:

E|Y|M|A said...

ko nak tau kenapa pakcik tu misteri?
sbb aku pk ko pon agak2 pelik jugak di mate dia..ngaga..pakcik
tu kan kite jumpa kt PB tu..

sizuka said...

haha..byk la hg..kata ak plik lak di mata dia..pak cik 2 yg ak cite hari 2..ada kita nmpk dia ms kuar ssme hr 2.

Related Posts with Thumbnails