:::ORANG-ORANG MANIS:::

Friday, July 23, 2010

::20 days more Jiha!::

Salam,

Lagi 20 hari dah nak konvo. Masa tu dapat jumpa semua kawan-kawan satu fac dulu, satu kelas, satu batch, satu kolej. Gembira mungkin. Mungkin juga kurang. Nanti masing-masing akan kepoh bercerita nak tau itu ini. Maklumlah, macam dah lama tak jumpa barangkali. Surely ada banyak benda nak borak. Kalau ada mami jarum, alahai..lagilah meriah gitu. Gosip sana sini sudah tentu. Erm. aku masih feelingless bila talk about convo. ;(



saja nak tayang gambar kek dari Mr Google ;p

Keja part time memang penat. Even part time sekalipun. Bak kata akak satu tempat keje dengan aku, bila dah sebut pasal keja, memang penat. Sume keje penat. Tapi aku fikir at least ada benda aku nak buat sementara tunggu konvo ni. Takkan nak duk melangut je dalam bilik ngadap letop. Mati kutu dibuatnya. Biarlah semua orang nak pandang rendah dengan apa yang aku buat sekarang, janji aku tau apa yang aku buat and aku mau buat. Takde sapa paksa. Yang penting, aku dapat pengalaman  cari duit. Bukan senang. Lainlah kalau jadi anak orang kaya. Mak bapak ada syarikat sendiri. Business sendiri. Kerja dengan parents, macam makan gaji buta pon ada. Erk. Tak bermaksud pada semua yang bergelar anak berada ok. Cuma apa yang nampak dari pandangan mata kasar saje. 

Bila dah makin dewasa ni, aku terfikir kalau kita rasa kitalah orang yang paling susah, sebenarnya ada lagi orang lebih susah dari kita. Kalau kita rasa kitalah orang yang paling senang, ada lagi orang yang lebih senang dari kita. Erm..betul kan. Proven by me. Haha. Ni cakap based on hidup sendiri and hidup orang lain sama.

P/S : Semakin hari, semakin tabah rasanya diri aku ni. Hidup hidup..aih..semangatlah kamu wahai Sizuka!

8 comments:

deus X machina said...

konvo????congratss

::SizuKa:: said...

deus : yup. thanks erk888.

nisah said...

betul...
sume keja mmg penat...
susah nk mencari rezeki yang halal drpd tulang 4 kerat kt...
hehehhe...
insyallah nnt dpt gaji ko akan rasa satu kepuasan yg teramat sgt...
chayok3...

nurulsyuhaida :) said...

wah bestnya! congrats jiha!! :)

matacoklatbiru said...

salam,
wow....
bestnye..
matacoklatbiru baru start college balik, jiha da abih da...
hehe..
tahniah lorr..
anyway, selamat menempuh alam pekerjaan :)

::SizuKa:: said...

Nisah : memang penat. tapi at least ada benda aku nak buat daripada tak buat ape2. lagipon konvo dah nak dekat maaa...~ gaji nextweek~!

::SizuKa:: said...

syu :

konvo akan jadi best bagi aku kalau family dan teman-teman rapat datang..baru terasa KONVO itu bermakna ;)

::SizuKa:: said...

mata coklatbiru ;

salam kembali..
oic..takpe takpe..slmt study ok..chaiyok2~

Related Posts with Thumbnails