:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, July 26, 2010

::Masing-masing punya rezeki::

Salam,

Pagi ni kerja masuk lewat. Memang dah niat nak masuk lambat. Huhu. Sorry bos. Semua pekerja kat situ jadi ramah tamah lak. Tanya itu ini kat aku. Sebelum ni, asyik buat muka serius je. Tapi saya dah nak tinggalkan korang. Sampai Jumaat ni je kita bertemu. Pastu bye-bye. ;(

Sekarang ni macam-macam event ada kat UKM. Konsert Kami Prihatin apa bagai. Pusanika asyik ramai orang je. Dengan promotion persatuan apa bagai. Memang ramai. Ada muka-muka yang cam muka aku, ada yang muka pelik bila nampak aku. Haha. Junior rajin betul menegur aku. Aih..ada junior yang tegur, tapi aku tak tau pulak dia junior aku. Ayayayyai. Ada jugak yang berkeras kata aku budak 1st year. aih. penat aku bertekak yang aku dah habis belajar. dia tetap kata aku budak 1st year, tak pon 2nd year. I said 'saya dah habis belajar, tunggu konvo." penat ulang ayat yang sama.

Bila hal ini berlaku, tetiba terasa saya begitu muda. Haha .Tapi, bila nampak muda, orang pulak susah nak letak kepercayaan pada diri kita. "eh, boleh ke budak ni buat kerja?" sume nak pandang serong. Aih. see the leg la..erk, bukan nak riak. tapi tak elok la judge orang by physical only. Test la dulu ma..tengok la budak ni pandai bercakap ke tak, confident ke tak. baru la boleh buat evaluation. hmm.

Hari ni, aku gembira dan sedih untuk 2 orang kawan rapat aku kat UKM ni. Sedih sebab dia akan ditinggalkan. Gembira sebab lagi sorang akan bekerja . Seorang meninggalkan lagi seorang. Aku? Hanya mampu merasai apa yang mereka rasa. Memang setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Hidup mesti diteruskan. Walaupun jauh di mata, pastikan selalu tetap di hati. =)


masa 1st year. sangat kelakar muka semua kanak-kanak ni.


sedih untuk dia. b strong dear! ;)


gembira untuk kamu. belanja kami semua tau. wajib bila dapat gaji kelak! =)

P/S : Allah Maha Adil. Pasti ada rezeki untuk semua hamba-hambaNya yang berusaha. Cuma cepat atau  lambat je. Yang penting, sob ba ro ;)

7 comments:

Misz SeroJa said...

Alhamdulillah..
akhirnya da dpt kerja dah dye..
sedih ttp sedih..
tapi hidup perlu diteruskan..
sayang dye selaloo..

akhirnya kita berempat masing3 dengan haluan masing3..

::SizuKa:: said...

misz seroja :

life must go on..xpe zahid. yg penting, still contact each other. jangan sampai terputus langsung.. ko harusslahh kuat dan tabah ok..=)

meo188 said...

semoga frensheep korang berterusan... :D

Noru Amran said...

oh. dh fhm. tabah! =)

pak long said...

salam..
apapun yang berlalu tetap jadi kenangan..appy selalu

::SizuKa:: said...

meo188 : amin..=)

kak wani : oh,ok! harusssllaahhhh tabah!

pak long : salam kembali. ya. kenangan manis belako. happy selamanya. takmo sedih2 sangat...;)

nisah said...

jgn la mcm 2...
insyallah x lupa kamoo sume...
blanja ttp blanja...

Related Posts with Thumbnails