:::ORANG-ORANG MANIS:::

Sunday, August 1, 2010

::Kisah di Bukit Jalil::

Salam,

Maksu ditinggalkan. ;(
Tak sampai 24 jam dapat bermanja dengan si comel. Dia dah pulang ke Sg Petani. Aa..takpela maksu. At least dapat jugak jumpa si comel daripada tak dapat langsung. Heh~

Semalam sampai rumah 9pm+. Penat usung beg. Hoh. 1st time naik bus at Bukit Jalil. Keadaan kat sana sangatlah berhabuk ok. Oh, very open da. Pendek kata, i'm not really prefer to go there. again. Heh. tapi kalau dah kena naik bus jugak, kena la jugak p. No choice sizuka. Jangan nak ngada. Heh. From LRT Bukit Jalil, takdelah jauh sangat nak sampai ke stesen bus tu. But then, u have to cross the road. For sure la. Banyak giler kete. Plus, laju! hoh. benci betul lintas jalan yang macam tu. Dahla kite ni usung beg kiri kanan, diorang pulak bawa kete laju-laju. Please consider us as pedestrian ok. 

Dalam bus, dapat seat 2nd from behind. 10C. haha. Nasib 11C ada orang duduk. Kalau tak, aku lah orang paling belakang sekali. 10A, 10B seat anak beranak. 1 papa + 2 daughters. Comey-comey belaka anak beliau. Pandai cakap pon sama. Tapi, mamanya takde. I guess maybe pergi kursus apa bagai kot. So, tak dapat join together balik kampung. Heh. Sangat pandai buat tekaan. ;)

Tak sampai 10 jam dalam bus, aku dapat buat kesimpulan yang bapak budak-budak tu sangat tegas dan pandai jugak la dalam mendidik anak. Acewah! Aku yang bujang ni pulak buat penilaian pulak kan. Ahaks~ Biasalah..pengalaman hidup sebagai anak mematangkan aku walaupun aku belum ada anak. Heh. Asal anak dia buas berjalan-jalan dalam bus, mesti kena sound. Directly. Sian. tapi anak-anak ni dengar cakap. tapi kejap je la, pastu diorang buat balik. haha. same goes to others children la. normal development kot. masuk telinga kiri, keluar telinga kanan. diorang dapat duduk diam-diam dalam masa 30 minit je. pastu mula la berjalan sana sini. p depan, lari belakang. sian aku tengok bapak dia. penat nak marah anak-anak. cakap slow-slow pulak. macam cakap dalam kelambu je. heh~

Setelah 5 jam jemu duduk dalam bus, akhirnya..nampak la signboard  "Bandar Baharu, Parit Buntar, Serdang".hoh. Transnasional meluncur laju keluar tol. Riangnya dalam hati. turun depan rumah. oh, bahagia. takyah susah aku nak suh akak-akak p amik aku kat stesen bus. thanks abang driver. ;p

P/S : Terasa macam tulis novel lak. tulis satu-satu. cita habis suma. heh~


No comments:

Related Posts with Thumbnails