:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, February 16, 2009

::Salah Siapa??? Sorry:::

{ Lata Iskandar-one of PGL scene}


Bukan senang agaknya nak memuaskan hati semua pihak bila kita dalam keadaan tersepit. Kadang2 bila kita buat macam ni, si A suka..si B tak suka...si C lak duk masam muka tanda tak puas hati...yang kita ni..bingung seribu bangla....tak tahu nak buat apa. Kaku. Kadang2 ada orang boleh terima ini semua sebagai lumrah hidup. Ujian agaknya. tapi, ada juga yang sebaliknya. Kadang2 orang kata bila terlampau layan perasaan, ini lah akibatya. Suka fikir yang bukan2 dan berprasangka buruk terhadap orang lain. {Astaghfirullah..}


Jiwa muda yang belum matang gamaknya gini la ye...belum cukup makan garam agaknya. Macam mana agaknya kita nak jadi seseorang yang dapat memuaskan hati semua pihak dan tiada seorang pun yang terasa or berdendam dengan tindakan kita?? Kita fikir ini sudah cukup baik untuk kita, tapi kita tak sedar ada orang lain yang terasa dan berduka lara dengan tindakan kita. Aduhai...biar sejuta kali kita said 'sorry'..mungkin susah agaknya nak melupakan apa yang telah berlaku. { Easy to Forgive, Hard to Forget}

10 comments:

Kristal Senja said...

assalamualaikum...huhu...cik sizuka... selalu je dalam masalah... takpe2... jgn putus asa sahabtku...ujian Allah hanya untuk hamba-hamba yg dikasihiNya... bersyukurlah...

Kristal Senja said...

Dari Abdullah r.a katanya:”Aku datang mengunjungi Rasulullah s.a.w ketika beliau sakit, lalu kusentuh baginda seraya berkata:”Ya Rasulullah! Demam anda bertambah teruk.” Jawab baginda,”Memang demamku sama dengan demam dua orang kamu. Kataku pula, “Semoga anda mendapat pahala berganda pula.” Jawab baginda:”Semoga!” Kemudian sabda baginda pula:”Tidak ada seorang muslim yang ditimpa cubaan berupa sakit dan sebagainya melainkan dihapuskan Allah Taala dosa-dosanya, seperti pohon kayu menggugurkan daunnya.”

(hadis riwayat Muslim)

SizuKa said...

To : Kristal Senja

Waalaikummussalam..thax 4 ur advice...hee..xde la mslh sgt...cuma luahan perasaan je kot..suka merapu2 dlm blog ni,,,heee..

wan Salleh said...

Sebagai manusia biasa..
mustahil utk kita puaskan hati suma org..yang penting niat kita utk kebaikan semua..biarlah org nk katakan apa..

-peaceNOwar-

Anonymous said...

wah. ade maksud tersurat dan tersirat di sini

"ku tertanya2 apakah ia"



::poppy yg comel::

atiq@tiqah@atiqah said...

stuju dagn wan salleh..kita x kan dpt puaskan ati sume org dlm 1 masa..org ni byk sgt karenah dan ragam nye..jd tbhkan jela dri mnghadapi karenah2 dan ragam2 ni..even dlm dri kita pun kdg2 kita x puas ati dgn sseorg..jd amiik la iktbr dlm pe yg jd..

SizuKa said...

To : Wan Salleh
YUp2..btul 2...x yah fikir pe org lain kata...huhu...tp,kkdg ku terfikir jugak pe kata org lain ttg apa aku wat yg melibatkan orang lain la...in my personal case..no need la...buang karen je...;p

To : Poppy yang comel
Mentang2 baru balik dr beijing..wat ayat skema lak dgn aku..hoho...wahai poppy..tiada maksud tersirat di sini...cuma luahan hati di kala senja...hoho...

SizuKa said...

To : atiq@tiqah@atiqah {waduh~}
Aha!!...betul 2...ambik iktibar dr apa yg jd...betul2...huhu..mmg susah nak puaskan hati org lain dlm satu masa coz kita ni hanyalah manusia biasa...;)

singamaraja said...

Salam kenal dan ziarah

Mr. Cuz said...

hai cik sizuka..my 1st komen nih..hehe
manusia itu tak pernah puas cik sizuka..
wlu mcm mner pn kite buat perkara yg sama ttap berulang dan akan berpanjangan...
percaya ataupun tak, itulah hakikat dan lumrah di dunia ni..

Related Posts with Thumbnails