:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, July 20, 2009

::Hijrah dan Cinta::

Salam,
[ Milik Sizuka ]

Hari ini angin Sumatera melanda. Tak tau kenapa rajin nak p tukar background baru untuk blog sizuka manis ni. Dah jemu tengok yang background lama (kot). Lately, emosi terganggu sedikit. Mudah terpedaya. Other words, fool again.
Siang tadi, terasa nak baca buku yang pinjam dari angah. Tajuk dia ' Tentang Cinta'. Lots bout love talking here. Kalau nak explain dalam ini, quite lots! Ringkasnya, cinta itu tidak salah. Memang Allah jadikan cinta itu fitrah dalam hidup manusia. Cuma terletak pada diri kita macam mana kita defined cinta dalam hidup kita. Manusia harus bijak menangani soal cinta. Kita harus tahu Allah dah jadikan manusia itu berpasang-pasangan (lelaki dan perempuan). Hati manusia ini memang rasa ingin dicintai dan mencintai, disayangi dan menyayangi. But, kita perlu tahu cinta juga ada peraturannya. (Bukan jalan raya je ada rules). Seharusnya, cinta kita itu didasarkan kepada cinta Allah.
Cukuplah touch bout this topic sikit-sikit. Bukan agensi mencari jodoh here. Cumanya, aku rasa kagum melihat orang yang pandai menjaga hubungan dari awal perkenalan sehingga ke jinjang pelamin dan beranak cucu cicit serta diredhai Allah. So sweet. =)
P/S : Kata hukama, 'Untuk bahagia, cintailah orang yang mencintai kita, bukan mencintai orang yang tidak mencintai kita'.

3 comments:

Ilyani Muda said...

cintailah org yg mencintai kita..
ayat tu sngt bermakna bg sy..
sayu mendengarnya...
kenangan lama mengusik kembali..
for sizuka..
jgn lepaskan org yg mencintai kamu..

::SizuKa:: said...

@ tedy : erm..nasihat yg bagus..tq! semua org ada sejarah sendri rite...hmmm..~

Anonymous said...

ait. asal cik sizuka cm ala2 jiwang je skang ni? aishhh

:poppy tertanya2:

Related Posts with Thumbnails