:::ORANG-ORANG MANIS:::

Tuesday, August 4, 2009

::Yang Macam Aku::

[ aku sayang matrik kedah! rindu gila kat C-Mart!]


Salam,

Semalam gembira. Hari ini sedih. Gembira sedih gembira sedih. How come u. Huh. Up and down. Kurus gemuk. Besar kecil. Semuanya kontra. Hidup macam roda. Hari ni kat atas, sok kat bawah. Hari ini ceria sikit, sok sedih banyak. Itulah hidup manusia. Bila kita gembira, kadang-kadang kita lupa diri. Suka sangat punya pasal. Tak sedar diri. Bila kita sedih, kita ingat balik diri kita. Waktu ni baru la nak bermuhasabah diri. Manusia oo manusia. (yang macam aku).

Ujian demi ujian datang dalam hidup kita. Menjadikan kita lebih matang untuk hidup. Orang kata 'learn from mistake'. But sometimes kita lupa nak ambil iktibar. Kita selalu ulang perkara yang sama. Again and again. Nampak sangat tahap kematangan kita tak mencapai piawai yang ditetapkan. Lemahnya manusia ni. ( yang macam aku)

Dalam masa kita menuntut ilmu ni, orang yang kita sayang pun pergi. Seorang demi seorang.(tanpa kita sedari). Kita kurang hargai mereka bila mereka ada di depan kita. Once mereka dah pergi, baru kita akan rasa kehilangan mereka. Kita pun tak tau kan apa yang akan berlaku pada masa akan datang. Kadang-kadang kita suka kata ('KALAU LA' aku tau ini akan jadi....)..semuanya kalau. Ada apa pada KALAU? (tak baik fikir macam ini kan). Teruknya manusia niiiiiii..(yang macam aku).

Bila kita terlalu gembira, kita sendiri tak tau sama ada apa yang kita buat tu betul atau salah. Kita fikir betul. Orang lain kata salah. Bila orang tegur, kita mula nak naik marah. Sebab kita selalu fikir kita yang betul tatkala kita terlalu gembira. Lost control agaknya. Bila orang tegur kesalahan kita, kita baru tersedar, tersentak, terkesima dan tergamam (kot). Kita mula garu-garu kepala dan baru nak cakap.."alamak..bersalahnya aku"..masa tu kita dah tak boleh buat apa dah. Masa dah berlalu. Benda dah berlaku. Kita sudah buat salah. Dont say if i could turn back the time..(impossible my dear!). Insan oo insan...(yang macam aku).

P/S : Jangan mudah mengalah. Life must go on~

8 comments:

ini q i L L said...

itulah warne warni kehidupan
;)

flip said...

jiha,, chill okes,,

p/s : papepown yg trjadi,kene lalui jugak (T___T)

zeiDa said...

jiha ma dear:

apa yg da lpas ,lpas k...
(^_^)

::SizuKa:: said...

@ in qill : warna warni la sgt kan..haha..;)

@ flip : btul..doakan ak slalu tabah!

@ zeida : dah lps mmg xleh ulang..bila ingt, rs malu laaa..atas kesalahan diri sndri....ah!

Anonymous said...

jiha. semangat2!!! ape yg berlaku mematangkan diri kita...

:poppy insan biasa:

Wan Salleh said...

matrik kedah!!
huh..tempat nila wat aku tersesat ke dalam banat..hoho..

::SizuKa:: said...

@ Poppy : ya ya..stuju! =)

@ wan : banat tu mende? huh..~

CaHaya said...

kodiang!!!

Related Posts with Thumbnails