:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, December 28, 2009

::Makin Buang Masa::

Salam,

***Entry ini agak beremosi sedikit ya. Tak banyak. Taknak baca pon takpe***

Since hati aku tengah panas sebab internet yang sangatlah lembap malam ni, plus dengan sikap MALAS aku lately, plus dengan OTAK yang blur malam ni..aku rasa nak ketuk-ketuk ja kepala ni dengan hammer. Uh. Mampukah? Nak buka smpweb pun terkedek-kedek, blog ok pulak. Uh. Time aku nak cek hutang, cek kursus dan cek jadual, semuanya jadi gedik-gedik lambat.

So, terapi yang hebat untuk aku adalah dengan mengklik gambar lama-lama one by one. Tengok gambar family, kawan lama + kawan baru. Tengok video masa abang kahwin dan masa raya, sudah cukup buat aku tersenyum riang balik sorang-sorang. Haha. Seakan sewel lak sem ni. Plus, TESIS terhebat sem ni. Semuanya jadi serba tak kena bila teringat word ni. T.E.S.I.S. Cukoplah!

Lately, my friend told me about my old friend's result. Uh. Syukur. Aku berjaya mengatasi kamu eventhough kita bukan belajar di universiti yang sama and not taking the same course. Namun, aku lega. Since kau asyik bangga sangat dengan result kau before this, aku rasa agak terhina. Takpe. Aku tabah dan tekun berusaha. Dan akhirnya, aku berjaya mendapat result yang lebih cemerlang dari kau. Syukur tak terkata. Disebabkan sikap kau yang agak BANGGA sedikit tu, mungkin berguna untuk aku sebab telah berjaya buat aku makin gigih nak fight dengan kau. Mujur kau tak ambil medic kan? Kalau tak, aku pun tak hingin nak compare result aku dengan kau. ;p

Mungkin entry ini agak kasar bukan? Takpe. Dah habis baca dah pun.

P/S : Terkedu bila baca berita accident lately. Plus, lemas dan buang bayi. Saya rasa sedih satu macam. Dan terdiam. Fikir dalam-dalam. Bagaimana ajal saya kelak?

12 comments:

Misz SeroJa said...

aku jugat penat melihat word t.e.s.i.s...

mnjadikan aku bersahabat ngn lib..huu

nape pnoh beremosi ney dear?

neway dun give up..

cheer up k!!!;p

Beruwang said...

uncle yakin sizuka mampu mengatasi saat getir ini.. sizuka dah buktikan sizuka mampu pada sem lepas kan


terus usaha demi satu kejayaan yang membanggakan...

nisah said...

uittt...
aku pn sudah penat dengan pkataan itu...
bantulah aku juga...

::SizuKa:: said...

MIsz Seroja : ada lg 1 story aku tak sempat nak cite kat ko...hooho...pasal sorang hamba Allah yang selalu buat aku sakit hati dari dulu lagi..ko pasti dapat bajet siapakah beliau bukan??

btw, ayuh ke library!! ;)

::SizuKa:: said...

ber_uwang ; Thanks uncle..penyuntik semangat di kala sizuka seakan D.O.W.N. Arigato ;)

::SizuKa:: said...

NIsah : hohoho..apekah? papa dan mama kau pasti dapat bantu kau nisah...hiiii..tabah tabah dan tabah selalu ya....~

Fathi Adha said...

salam... sudah lama saya tak melepak kat blog ni. (blog sendiri pun tak sempat nk updat, byk keja tak setel)

utk siapkan tesis,bukan hanya perlu explore pemikiran, tetapi juga perlu gunakan sedikit masa (mgkin byk) utk baca tesis2 yang lepas. baca yg hampir2 berkaitan dgn tajuk yg kita minat utk lakukan. since dari itulah idea2 kite mungkin akan datang.

jalan takut utk terus mencari ilmu dan jangan berhenti selagi masih ada upaya. lakukan dengan hati yang ikhlas dan selalu berdoa agar dipermudahkan segala urusan.

p/s: ni entry blog yg tersisih, bukan komen...hehe

^_s::a::s::a_^ said...

T.E.S.I.S

*sigh*

-_-"

::SizuKa:: said...

Fathi :

salam, ya ya..memang kena ikhlas buat tesis ni...baru rasa girang dan bahagia. hihi. tesis senior sudah penat belek, plus journal di library. sekarang penyelia saya asyik meeting. susah mahu ketemu dia. harap esok dapat jumpa dia la. ;)

p/s : entry blog tersisih ini diterima..hehe

::SizuKa:: said...

sasa :

budak statistik banyak benda boleh kaji kot..no need to worry too much...heee~

ini q i L L said...

salah internet, dats y beremosi. hehe...

::SizuKa:: said...

in Qill : mungkin juaaaaa...uhuhu~

Related Posts with Thumbnails