:::ORANG-ORANG MANIS:::

Saturday, January 2, 2010

::Mandi Hujan+ Fobia yang Expired::

Salam,

"Hujan yang turun bagaikan mutiara..". Lagi? Apa? Saya lupa lirik seterusnya. Ha. Sudah. Nak berkarok lak kat sini. Uh. Saya suka hujan. Sebab hujan itu pembawa rahmat. Lagipun, doa mudah dimakbulkan kalau time hujan lebat bukan? Petang tadi saya mandi hujan. Tahniah buat saya. Dah lama tak mandi hujan. Dan di hari kedua tahun 2010, saya telah mandi hujan sambil menunggang AEA. Orang tengok saya pelik. Macam tak pernah tengok orang pun ada gaya mereka. Tapi, saya buat tak tau je. Lagi senang.


16 Ogos 2008. Saya dan kakak accident bersama AEA. Dekat Putra Height. On the way dari Shah Alam ke Bangi. Kami berdua jadi mangsa langgar lari. Apa yang aku ingat masa itu ada sebuah kereta laju datang himpit kami dari tepi belakang kanan dan bammm! Jatuh golek-golek atas jalan. Sekelip mata saja. Nasib baik aku boleh bangun. Tapi akak tersepit kat motor dan merengek minta tolong. Orang pun cepat-cepat datang dan angkat kak aku ke tepi. Nasib kami agak baik. Mujur ada seorang akak ni datang berhenti dan bawa kami ke Hospital Serdang. Kak aku ditahan wad. Aku cuma luka kecil di lutut dan siku kanan. Tapi, sakit jugak la. Berminggu-minggu aku ulang alik ke PK untuk cuci luka. Dan alhamdulillah sekarang aku dan kakak sudah sembuh. Sudah setahun lebih bah. Syukur masih hidup. So, selepas daripada accident tu, aku fobia sikit-sikit la nak bawa motor. Standard la kan. Most people like that. Fobia. Tapi, pepun kena jugak berani. Sampai bila mahu FOBIA bukan?

jeans yang koyak

P/S : My mum ucap tahniah di atas status kewangan aku yang bakal approaching to negative tak lama lagi. Uh. Abang pula suggest suruh puasa tiap-tiap hari. Bagus betul sikap beliau. Saya kagum!


10 comments:

Jejak Hamba said...

salam...
suka benar dengan suggestion abg cik sizuka. puasa jangan tak puasa, besar sungguh pahalanya... apatah lagi setiap hari... haha... ;p

::SizuKa:: said...

fakhrus : salam..anda juga macam abang saya. bagus! ;p

Nurul Ain said...

owh,langgar lari rupenye..y sye dgr dulu2 tu jatuh dgn sendiri..wuwu..

kagum dgn gha,even kecik and kurus tp bawak m0t0 hebat gak kan..sye ni kalu bawak m0t0 penakut skit..wuwu..

(^.^)

Firol said...

hemm..alhamdulillah panjang umur

betul tapi kena lawan fobia tu...

Cikgu Ije said...

waa.. jeans sampai koyak gitu?

hmm.. org lain tak berhati2, orang lain jadi mangsa.

::SizuKa:: said...

Ain : dengar dari siapa? huhu. ain takpe. dah ada viva. kuda je viva tu ke mana sj. haha. gpun, keta lg safety dr moto. ;)

::SizuKa:: said...

Firol : syukur masih hidup. yup. memang kena lawan fobia. ada member sekarang ni fobia pulak nak naik sani express. tapi, kena lawan jugak. sampai bila mau fobia. tapi, kalau accident berlaku, itu memang takdir Allah.

::SizuKa:: said...

ije : a'ah. jeans koyak. baju pun koyak. tapi jiha gunting baju and jeans tu and simpan. hehe. takde buat report polis sebab langgar lari. orang lain langgar, kita yg jadi mangsa. nasib nasib. tapi, mujur masih hidup =)

Misz SeroJa said...

aku msh ingat time 2 ko call aku..
risau sungguh aku time 2..huu

::SizuKa:: said...

Misz Seroja : ya. semuanya masih kuat di ingatan. tambah2 part time keta tu datang rempuh dari belakang. Uh. Seram. ko mesti kena risau. sebab kau sayang aku lebih. haha. =)

Related Posts with Thumbnails