:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, February 2, 2009

XPDC gunung TEBU...really great!!!!~

Assalamualaikum n salam sejahtera...entry kali ni bout xpdc aku ke gunung tebu pada 23-26jan'09..alhamdulillah everything look fine and aku betul2 enjoy xpdc ni...coz ni 1st time aku panjat gunung...alhamdulillah aku xde krem2 kaki or pitam..berkat joging 2 minggu bak kata zahid...huhuhu...at 1st, guide xnak bg chance utk panjat gunung coz cuaca x mengizinkan n air sungai deras..takut jd pe2 la...tp,sok kul 8 pg announce sume dpt p pnjt gunung...excited jugak aku walau dlm hati riso jugak takut xsampai ke puncak...btw,at last aku jd 5th person yg sampai ke puncak...wahahha...x sangka..[alhamdulillah]...

starting from camp side pukul 8 n aku sampai ke puncak pukul 1ptg..cuaca mmg hujan sepanjang perjalanan..tp,xdela lebat sgt...just rintik2 je..masa sampai ke puncak x tahu la cm ne nak ckp perasaan ni...epy bebeno...tp,riso gak...takut x dpt turun ke camp side nnt...kalau cuaca cerah,mmg akan bermalam kat puncak...lagi best kan..huu..

lebih kurg pukul 3 kami sume bertolak turun ke camp side..pada mulanya,aku,lia,yana n nadiah mmg turun sekali dgn guide n bbrapa lagi ahli yg lain..tp,ms kat JENDELA PADANG..ada yg terpisah...aku,yana.lia n nadiah je yg stay skali..n kami jln la ikut track yg macam ada masa dtg sebelum ni..tp,masa balik 2..rasa lama gler seolah2 mcm kami ni dah salah jalan..aku cukup takut kalau sesat..dahla kami sume perempuan..mmg Tuhan je yg taw perasaan aku ms 2..tp,x nak la fikir bukan2 kan..waahh..tacing plak..hurmm...at last lepas seberang 2 batang sungai baru la aku rasa selamat coz mmg dah nak dkt dgn camp side ms 2..jam sudah pukukl 630 masa tu..cuaca hampir gelap..lagi sekali aku rsa smcm bila nmpk ada 2 simpang kat dpn sungai..confused msa 2..dahla yana pulak nak krem masa 2..nak col org lain,tapi xde line ms 2...fuuhhhh...lastly pakai redah je simpang ke kiri 2..mujur la btul n msa dah nak sampai ke camp side..yana rebah n xleh jln lgsg...cuak aku n lia..nadiah pulak nak pitam..nasib baik masa 2 ada guide nmpk n dtg tolong..huuu...

[ entrance of LATA BELATAN]

[ cik jiha n cik nadiah..poyo betul!!]

[ otw nak ke puncak..dah nampak kabus..hee]


[ stop at BATU MAT HASAN..dah nak sampai dah puncak ni]


[cik nadiah,lia,cik jiha,nasir n ijam]




[ waa...my cute guide...abg mizi..nice2..]

[ dgn rumet terchenta...miss lia..huhu...]



[ lagi 2.5 km je ni....chaiyox2...!!]


[ akhirnya sampai jugak ke puncak...sejuk dow!!]



[gumbira habis aku bila sampai ke puncak..waahhh!!]



[ apsal mata lia macam tu..heee...]



[ buah oren dr abg amir...huhuhu...]



[ group aku yg mmg sempoi...ijam suka komplen aku masak..ggrr!!]


[ ahli2 extreme-C yg berjaya menawan gunung tebu..ho3!!!]

[ ni dah nak balik dah..posing jap..lol]


[ my happy group..wahhaha...best abg amir..hhehe..;)]


[ with abg mizi, yana, nadiah n lia]
setakat ni je la dapat aku cite..yang lain2 biasa je..tp,b4 balik tu..ada insiden pulak...ranting kayu jatuh atas kepala MD NOOR..kena 15 jahitan..kesian sgt kat dia..tp,benda dah nak jadi kan..ALLAH dah tentukan..kena redha..nasib dia 2 strong...xde nak ngs2!! hee....anyway..ni la 1st time n last time agaknya aku daki gunung...hee..pasni nak ke pulau pulak....jom reramai g pulau...hohoh...;p
..SEKIAN..wassalam..:)

No comments:

Related Posts with Thumbnails