:::ORANG-ORANG MANIS:::

Tuesday, March 17, 2009

::Teman Tapi Mesra::

Salam,

Teman Tapi Mesra? Ungkapan ini sering kita dengar sejak kemunculan lagu TTM yang dinyanyikan oleh Ratu sejak beberapa tahun yang lalu kot. Aku pun lupa dah. Dulu lagu ini memang betul-betul famous. Tak tahu di mana yang bestnyer lagu ini. Sama ada lirik or muziknya. Di sini, aku letakkan liriknya jika ada yang lupa. Huhu. Aku pun lupa liriknya.

Aku punya teman
Teman sepermainan
Di mana ada dia
Selalu ada aku
Dia memang manis
Dan juga baik hati
Dan dia slalu ada waktu
Untuk membantuku
Namun aku bingung
Ketika dia bilang cinta
Dan dia juga katakan
Tuk ingin jadi kekasihku
Cukuplah saja berteman denganku
Janganlah kau meminta lebih
Ku tak mungkin mencintaimu
Kita berteman saja
Teman tapi mesra
Aku memang suka pada dirimu
Namun aku ada yang punya
Lebih baik kita berteman
Kita berteman saja
Teman tapi mesra

Oh ya. Apa yang anda faham berdasarkan lirik lagu ini? Seperti yang kita tahu [ skema betul, macam nak buat karangan je^^] , ungkapan TTM ini selalunya di tuju kepada lelaki dan perempuan la. Of course! Huhu. Namun, apakah status mereka di sebalik TTM? Adakah sekadar rapat sebagai kawan or lebih dari itu? Bercinta? Oh, tidak. Sekadar rapat sahaja. Ada yang tidak percaya pada ungkapan ini. Kononnya TTM hanya sekadar meng'cover'kan diri masing-masing yang sememangnya sudah lama benar di lamun cinta, tetapi tidak mengaku. Jadi, gunakan istilah ini untuk menutup mulut orang-orang di luar sana. Yeke??

Bagi aku, mungkin benar salah satu pihak ada menyimpan perasaan terhadap seseorang yang dikatakan 'teman' itu. Namun, mungkin salah seorang di antara mereka tidak dapat menerima hakikat itu. Mungkin tidak bersedia or memang dia hanya menganggap 'teman'nya itu sekadar teman yang boleh berkongsi suka duka, masalah, gelak ketawa dan sebagainya. Namun, perasaan cinta itu tidak wujud. Pendek cerita, tiada perasaan.

Apa komen/pendapat anda?

19 comments:

Khairi Aswad said...

no komen.. huhu

arJuNa jaLaNan said...

teman tapi mesra..
hurm,
nnt2 r ak komen k..
nk berggas ke klas jap.
alalalal~

SizuKa said...

To : Aswad
Huhu..hari tu dia cakap dia tidak percaya..hari ni dia bilang 'no komen'..huhu...[ ku tahu la mu malas nak memberi komen memandangkan dah nak dekat pukul 1 pagi..;p]

To : Arjuna Jalanan
huhu..silakan ke kelas. lagi 1 minit menghampiri jam 9...huhu..]

D's noruaruwani said...

hahah.. possible jek utk TTM tu.
ada d mana2.=)

SizuKa said...

To : KAk Wani
Ahah..ya2..memang ada di mana2 sahaja TTM e2..
aih...die 2 TTM ke???hihi...;p

Anonymous said...

ku pernah terdengar o terbace (aku pun x sure. tp 'ter' la) yg mengatakan lelaki n perempuan tak mungkin boleh jadi kawan baik

*ku berkata dgn nada n impression muke yg serius*



:poppy mengangguk tanda setuju:

SizuKa said...

To: Poppy
Hurm..knp xleh?? sbb takut akan ada perasaan antara 1 sama lain nnt? ke?? eh, kwn rapat=kwn baik????? sama x????

Anonymous said...

ye la kot. at least, sala sorg mesti ade perasaan. jarang la jumpe perempuan n lelaki leh berkwn baik mcm kwn baik ngn normal. aku highlight kt sni. JARANG. bukannye xde, kan kan??

kawan rapat, kawan baik, member kamceng, member main guli same2.. tu sume same la definisi nye. kot la. haha

*ku mengkonfiuskn diri sendiri*

:poppy blur:

SizuKa said...

To : Poppy
Hurmmm...ada betulnya juga tu...JARANG..bley diterima..aku pun percaya laki n pompuan susah nak jadi kwn baik. Pasti salah seorang akan 'melekat' kat kwn baik sndri dia..kot!!!..hee..

aha!! ttbe td ak terfkir..kwn rpt tu..rapat la...kwn baik tu..baik la..kwn main guli..kwn main guli la....aahaahhaha...kekonfiusan..sizuka sudah in blur..byk sgt ilmu matlab terjah masuk otak hari ni..+ bergosip byk dgn mentor..gosip..gosip..^^

nisah said...

ntah la gha...
bg aku la...
kadang2 ni TTM ni org anggap kwn je...
tp stengah 2 cakap TTM sbb nk tutup malu...
huhuhu...
tp sume 2 depend kat org 2 apa prasaan dia yg sebenar...
jd tanyala tuan punya badan 2 yg lebih arif tentang perasaan dia yg sebenar...
huhuhu...
panjang gila komen aku ni...

SizuKa said...

To : Nisah
Aha! kena tya tuan punya badan ke??? hihi..nnt org kata busy body pulak kan...tp, skrg kan...ak rs ak x percaya pun pada ungkapan TTM tu...betul..tahla...hee...blur...blur...^^

maxGamer said...

wahai sizuka yang manis.. bagi saya wujudnya TTM tu...jadi apa yang penting berteruslah teranglah jika cinta itu tidak wujud..

SizuKa said...

To : maxGamer
Jika salah satu pihak [yg kecewa tu] dapat trima kenytaan bhw mmg tiada wujud cinta antara mereka, pasti tiada masalah. Namun, slalunya salah satu pihak tidak dpt trima knytaan n mulalah retak persahabtan slama ni. N seandainya TTM itu wujud, bermakna lelaki n perempuan mmg dpt berkwn baik tnpa ada perasaan cinta antra mereka?? Gitu? ha..btw, thax mmberi pendapat^^

zeiDa said...

pasal TTm ni kan...
hmm camne ek nak cakap...
2la sbnrnya laki ngn pmpuan nh susahla nak jd kawan baik...
sbb kadang2 salah sorang akan trkandas dalam bab perasaan nh...
mksudnya akan more than frendz la...
tp kalo masng2 kebal dan tahan dgn perasaan sndri...
so still ok kot dfinition ttm 2...
sumtimes istilah nh untuk tutup hubungan yg mmg lbh dari kawan...
kira nak cover line r...huhu

SizuKa said...

To : Zeida
Aha! Aku stuju dgn pendapat ko tu wahai si comeyyyy...hehe...

[sependapat pulak kita yea]

ahaks!~

maxGamer said...

wahai sizuka peganglah satu prinsip..
berkawan kerana Allah kelak berpisah tiada resah.. anda ada jodoh dia menjadi halal untuk kita, tetapi jika tiada jodoh semuanya masih biasa cuma tidak halal bagi kita..

SizuKa said...

To : maxGamer
erm...siapa gerangan anda ya??
terasa ingin tahu...^^
kata2 anda mmg benar. Berkawan kerana Allah..kelak berpisah tiada resah..itu yang sebetulnya^^

Anonymous said...

apsal mcm pnah dgr ke quote tu..

"berkawan kerana Allah kelak berpisah tiada resah"
ade sorg kwn baik sy pnah ckp ngn sy cmtu

*ku mengimbau kenangan lama*

:poppy penuh syak wasangka*

SizuKa said...

TO : poppy
eh..kenal ke maxGamer tu? aha..penuh syak wasangka pulak?? kenapa?? siapa yg pernah ckp mcm tu dgn anda wahai si poppy??huhu..^^

*sizuka konfius*

Related Posts with Thumbnails