:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, September 28, 2009

betul kata kawan aku

Salam,

Ternyata segalanya benar. Tahniah. Segala yang dibincangkan masa raya hari tu benar belaka.

::BUDAK LAKI UNIVERSITI KEBANYAKANNYA TAK GUNA::

Naj dah benci lelaki itu. Kerna setitik nila, rosak susu sebelanga. Habis madu sepah dibuang. Betul kata kawan aku. Bila nak kita, seluas lautan sanggup diredah. Setinggi gunung sanggup didaki. Bila tak nak, layan macam kita ni tong sampah!

P/S : Boleh tak Naj nak benci lelaki itu?? Selamanya?

21 comments:

zeiDa said...

uish..apa kes??
tp mmg betol pon..
bila nak kita mcm2..
bila x nak tnggal cm2 jer..huhu

Cikgu Adham said...

slm... rumit masalah ni...
bukan semua yg kita nak, kita akan dapat..
kadang2 kekecewaan kita, prkara yg kita tak suka tu sebenarnya baik utk kita...
sesungguhnya Allah meletakkan yang terbaik utk uji hambaNya.. sabar la deh.. jgn smpai perasaan kita menjangkaui akal deh...

cikgu dulu pon hadapi juga bnda2 mcm ni... member2 ckg pon ramai yg hadapi mslh gni...

Fakhrul Islami said...

salam...
apekah terjadi??? huhu... tibe2 je cik jiha.. terkejut aku...

CaHaya said...

aiyo.
xsume lelaki macam itu. carilah.
pasti akan jumpa satu pokok selepas lalang, kayu dan batu ituh.
pokok yang kian membesar, dan bersedia untuk menjadi tempat teduhan makhluk2 lain.
Tapi adakah kita sesabar itu sehingga kita jumpa pokok itu?
=)
ALLAH MAHA ADIL. ALLAH MAHA MENGETAHUI.
DIA tahu ape yg terbaik untuk kita.

::SizuKa:: said...

zeida : erm..habis madu sepah dibuang..bagaikan patung boneka di alam maya. Tersedar dari lamunan.

::SizuKa:: said...

cikgu Adham : pendek kata, ini semua dugaan hidup..sabar sunggo sunggo.harap Allah tunjukkan ke jalan yang benar..

apa pengalaman cikgu dulu? ingin tahu~

::SizuKa:: said...

fakhrus : itulah..duduk jauh sangat...apa jadi dgn cik jiha pon dia tak tau..ehehe...takpelah...abaikan masalah cik jiha di sini buat sementara...focus on ur exam...itu lebih penting!(^_^)

::SizuKa:: said...

kak wani : tolong gha kak wani..tak tau gha ni sabar sampai tahap mana..alangkah indahnya hidup ini jika segalanya mudah bagi kita....pelajaran, kerjaya,jodoh dan sebagainyaa...ya Allah.....~

Anonymous said...

yup2. kadang2, apa yang kita tak suka adalah yang terbaik untuk kita dan apa yang kita suka, boleh jadi buruk untuk kita. sesungguhnya, Allah Maha Mengetahui.

sabar ye cik sizuka. anda belum lagi jumpa orang yang betul, agaknya.
jangan difikirkan sangat. ade kebaikan disetiap sesuatu perkara yg berlaku

*tazkirah mende la yg aku bg ni. haish*

:poppy blur:

Fakhrul Islami said...

ok2... fokus dlu... lps exam.. korek citerr... :p

Cikgu Adham said...

heh heh xpa la.. xperlu crita.. takut membuka aib org plak dan aib diri snd.... insyaAllah pengalaman yg ada utk jd pelajaran buat semua...

skrg ckg pon rasa masih byk lg kena belajar dr pengalaman... kdg2 kita belajar pndai2 pon, belum tentu bleh bw kebahagiaan pd idup kita... kalo kita ada krja bagus pon belum tentu bg kesenangan pd idup kita nnt..

kita kena berdoa sokmo2 la agar Allah bg kita kecukupan agar kita tak perlu mntak bantuan dan simpati org lain... insyaAllah deh

::SizuKa:: said...

Poppy :

saya mahu cerita sedikit di sini mengenai statement kawan saya tu..::BUDAK LAKI UNIVERSITI KEBANYAKANNYA TAK GUNA::

Laki tu pasang dua at the same time. kapel lak dengan kawan kepada kawan saya. Kedua-duanya dia sapu serentak. So idiot! both girl amat mempercayai kata2 laki tu. fool again..ish2..bangga dgn laki itu. lama2 makan diri sendiri.


Kalau lah saya tahu segala hikmahnya...alangkahhh...

::SizuKa:: said...

fakhrus :

study baek2..nak korek jugak dia ea..u'll know soon. ;p

::SizuKa:: said...

Cikgu Adham :

Pendek kata, kena syukur selalu dgn apa yg ada..takpe tak nak crita. Tapi, pengalaman kawan2 sizuka juga banyak memberi pengajaran pada diri sendiri. Tak sabar nak kecapi kerjaya! tetibe je...heee~ thanks 4 ur advice =)

Anonymous said...

wah. ni cerita lelaki mane lak ni? hoho. wajib bgtau haa ble jumpe. hehe

:poppy si anti-cincau. SANGAT:

Cikgu Adham said...

yup sama2...

satu je la.. guna kan keseronokan sebagai students ni betul2... bila krja mmg xda masa nk enjoy mcm students... cikgu sgt rindukan life as students heh heh... x sabar rasanya nk sambung study....

CaHaya said...

gha tak sabar?

just go on dengan life.
utamakan yg lebih penting.
study, family, kerjaya, amal ibadah.
jgn lupe doa. then u'll find one.

=)

::SizuKa:: said...

kak wani : thanks for remind akak. really appreciate it! =)

Anonymous said...

salam..
seronok bace semua post2 awak..
nmpaknyer, benci betul awak dengan lelaki yer??
sebenarnyer, sebagai org islam, x baek kiter terlalu mmbenci org. apatah lagi saudara seislam kita..
"habis madu sepah dibuang" madu aper yg dah awak serahkan? awak dah x v....?? maaf kalau sy btanye.. sebenarnyer, cinta kepada allah 2 lebih agung cik jiha.. nmpknyer awk salahkan lelaki 2 sepenuhnyer but it needs two person to tango cik jiha. tepuk sebelah tgn takkan berbunyi. maaf andai saya terkasar.. tp kiter kene lihat diri sendiri sblm mnyalahkan org laen.. saya x berpihak kpd sesiapa cuma, seperti yg dikatakan hadis, perempuan yang baik hanya utk lelaki yg baek.. jd muhasabah diri kite secukupnya. dktkan diri kepada allah.. adakah lelaki 2 pernah berjanji utk kembali kpd cik jiha? biarlah dia bahagia sekiranyer dia ada psgn yg pada dirinya mampu mmbahagiakan dia. kalau kite sygkan sesorg, adalah lbih baik utk lihat dia bahagia.
maaf andai ada yg mgguris prasaan.. salam ukhwah.

Anonymous said...

perasan lebey la k0 ni..
berpijakla d bumi yg nyate...

::SizuKa:: said...

anonymous : salam..thanks bagi komen kat sini...ya...anda boleh cakap apa saja yang awak nak...awak bukan di posisi saya. orang yang merasa tak sama macam orang yang bercakap. So, tak kesahla what do you want to say...i know..wanita yg baik untuk laki yg baik.. itu janji Allah..btw, i never mention that i really hate ALL boys in this world..bukannya anti laki..ada jugak kawan laki yg saya kawan. Cuma, nak TEGASKAN kat sini..type of that guy yg betul2 tak suka..Allah Maha Mengetahui segalanya yang berlaku..wallahualam..~

anonymous : 5 minutes after that, muncul pulak komen ni...perasan lebey??..cakaplah apa sekali pon nak cakap..tak kesahlah..kalau tak tau pa2..duk diam saje la..mesti ko kenal aku kan..apsal tak letak nama sebenar...malas nak bertekak di sini...jangan cakap kat orang perasan lebey kalau tak tau apa2~

Related Posts with Thumbnails