:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, September 28, 2009

::No boyfriend, Career No 1!::

Salam,

Pengalaman lampau buat Naj makin lali dengan sikap lelaki. Kini, segala-galanya dah berubah. Dengan hanya satu tindakan, Naj akan ingat sampai bila-bila apa yang telah berlaku. Maybe today is bad day for her. Patut dapat MC dari doktor. Sebab demam.

Naj tanya kawan pagi tadi :

"Kenapa orang yang kita suka tak suka kat kita and kenapa kita tak suka pada orang yang suka kat kita?"

Nak tau apa dia jawab?

"erm...LUMRAH HIDUP"..

Naj tanya dia lagi :

Kenapa kita selalu dipertemukan dengan orang yang bukan jodoh kita sebelum kita benar-benar dipertemukan dengan orang yang sememangnya jodoh dalam hidup kita?

Nak tau apa dia jawab lagi?

"erm...Jodoh di tangan Allah"..

Naj dah tekad, sekarang, istilah "No BF, Career No 1!" memang terpampang depan study board!
Cepatlah berakhir segalanya..tak sabar nak tahu kisah akhir hidup Naj.

P/S : Naj tu seorang hamba Allah. (Kaum Hawa)

20 comments:

zeiDa said...

naj??
mcm knal n taw..;p
neway now stdy 1st...
jodoh di tngan tuhan..
kdng2 smakin kita kejar smakin ia jauh..
tp bila kita x cari kdng2 dye akan dtng sndrinya...
mmglah ada orang kata kna usaha gak kan..
tp yakinlah dgan Allah yg tlah mnetap n mnntukan sgala prjalanan hdop kita..
jodoh dan pertemuan ditangan tuhan...
sentiasalah berdoa dan yakinlah..

Fakhrul Islami said...

jawapan member ko mmg tenang lagi padu... =)

ber_uwang said...

bagi uncle naj tak perlu risau pasal jodoh... naj punya pakej yang lengkap. berpelajaran, cantik ,berbudi bahasa... so tak perlu fikirkan siapa jodoh naj. wanita yang baik untuk lelaki yang baik.

Anonymous said...

la.. nape naj tak tanye poppy? nanti sure poppy jawab:
1. kadang2 manusia tak menghargai ape yg dia ada melainkan bila dia dah kehilangannya
2. sebab Allah nak bagi kita mempersiapkan diri kita dan belajar dari pengalaman bila sebelum kita betul2 jumpa jodoh kita kelak

p/s: mau dodol? mai la datang bilik aku. ade org bagi banyak. hehe. lame tak borak

:poppy sgt suka dodol:

sang ratu diaries said...

sabarla jiha...(even dorg pggl naj ida ttp pggl jiha..haha)
ape yg dorg2 ckp kt atas tu sumer betol..
bile ati dorg(lelaki yg berkenaan) dah berubah,dorg lupe segala apa yg penah dorg janji,apa yg penah dorg bwt utk kita n apa yg penah kita bwt utk dorg.
xsangka kan..sblom kite kenal dorg tehegeh2 carik kite,tp bile kite da mula syg..dorg blah(mmg kurg asam)...
ahhh lelaki sumenye sama.
be strong jiha!!!walo apa pon yg tejadi,jgn abaikan diri sendiri.
Allah knows da best for us!
believe urself..=)))

opop said...

laki smuanya sama???aish...
pompuan pun smuanya sama gak...x gitu?

Cikgu Adham said...

slm.. waw seronok ramai bg respond dlm ni.. cikgu pon rasa nk respond heh heh..

setuju dgn zeida.. kita relek je ya... kita kena yakin dgn janji Allah dlm surah An-Nur, wanita yang baik pasti untuk lelaki yang baik..

tp jgn plak anti-lelaki deh... berkawan dgn menjaga adab2 seorang muslim, pasti kita terpelihara nnt.. insyaAllah

iemaaznan said...

betol..perempuan yg baek untuk lelaki yg baek...mungkin naj akan dpt lelaki yg lebeh baek drpd dia...

::SizuKa:: said...

zeida : NAJ tu nama watak dalam novel la...hihi..

kata2 ko sgt tepat,padat dan ringkas. Aku terkedu. Tatau nak komen apa.

::SizuKa:: said...

Fakhrus : dengar word PADU ni, aku teringat FIZIK la. Hihi..

::SizuKa:: said...

Ber_uwang : thanks uncle. {ucap bagi pihak NAJ}..wanita yg baik utk lelaki yg baik..percaya dgn kata2 tu..Allah dah janji.

::SizuKa:: said...

Poppy : betul juga kata poppy..tadi kalau duk semeja, mesti dah tanya tau..hehe...btw,saya bukan hantu dodol..tapi kalau nak suh singgah leh je. T saya smpi. dah lama tak borak...agagga~

::SizuKa:: said...

ida : NAJ always b strong! haha..memang ramai spesies laki yg cenggitu..bila nak, gedik2 cari kita. bila tak nak, layan kita cm patung boneka di alam maya..byk belajar dr pengalaman kawan2 juga..

::SizuKa:: said...

opop : i didnt say semua laki sama oke? most of them cenggitu leee...mcm yg sang ratu diaries said! pompuan pon ada gak spesies mcm tu..tapi bukan semua..

::SizuKa:: said...

Cikgu Adham : tak anti laki..tapi meluat dengan gelagat lelaki yg gedik2 cari kita bila nak, tabur dgn janji manis bagaikan madu 100% concentrated. bila tamau, buat2 tak tau. tapi, Allah dah janji. wanita yg baik utk laki yg baik. Berpegang pada ayat itu.

::SizuKa:: said...

ima :

itu yg NAJ sering doakan. Sekarang Allah dah tunjuk. Mungkin itu petanda dariNYa yang NAJ memang wajib dan patut lupakan dia.

do_1 said...

maybe yang nie yg terbaik....Allah tentukan macam nie..kerana Allah syg anda sebab die akan temukan anda dengan jodoh anda saja.yg akan berkekalan.xperlu bf...tp perlu suami...setuju klu sy kata, kapel,dh mendekatkan diri kita pada zina..sedangkan Allah dh melarang umatnya jangan mendekati zina...pkir-pkirkan la...

Anonymous said...

what past is past. dont regret. history is part of life. learn from mistakes n b a better person ^^
go go chaiyok!
ALLAH knows better..

knape mate kat depan?
so tat kite akan tros pandang ke depan(",)

::SizuKa:: said...

do 1 : setuju sangat dengan ayat anda..dan Allah pasti sayang kita jika kita sayang sama Allah. =)

::SizuKa:: said...

anonymous : thanks...memang patot pandang ke depan. banyak lagi kerja yang perlu diselesaikan untuk menggapai kerjaya di masa depan. apa yg berlaku pasti ada hikmahnya..pasti!

Related Posts with Thumbnails