:::ORANG-ORANG MANIS:::

Thursday, November 12, 2009

::Nangis Tanpa Sebab::

Salam,

Bila hati berkecamuk sangat-sangat, apa patut buat?

-->Terjun bangunan?

-->Kelar tangan sendiri?

-->Makan racun tikus?

-->Tido sepanjang masa sampai 2 3 hari?

-->Jerit kuat-kuat kat puncak Genting?

-->Drive laju-laju sampai kena saman?

Kalau nangis tanpa sebab, adakah..kita lemah? Some girl mudah nangis. Kecewa sikit, nangis. Hati sedih sikit, nangis. Kena marah sikit, nangis. Maklumlah, hati some girl ada yang sensitif. So, kalau hati kecamuk sangat-sangat, rasa macam ada rerama dalam perut tu, cepat-cepat la ambil wuduk dan baca Quran. That is the best solution.!

P/S : Hanya dengan mengingati Allah, hati akan jadi tenang. Great treatment!

9 comments:

Cikgu Adham said...

salam,..
i say man heh heh.. naper plak ni...

ber_uwang said...

betul betul....

Anonymous said...

wuu.. ku pn mudah nangis

:poppy keseorangan:

Fathi Adha said...

emmm...kalau ada sorang kawan saya tu...dia kate...lps ni bunuh diri la...

kate je...tp tak buat.... (jgn buat taw) tak dpt cium bau syurga...

kalau termampu...buat solat hajat.. minta tenangkan hati...dulu sy selalu buat kalau dah terlalu tak tenang....

Alin said...

betul2
alin pn smlm baru je rs cmtu
pastu someone ckp act scene tu xda sdih. cuma alin yg mood swing.
na peod kot.wakakakakah

::SizuKa:: said...

Cikgu Adham :

Takde pe pe..ada orang nangis tanpa sebab ;p

Ber_uwang :

Betul. Sunggo betul.

POppy :

Ku pun jua..weyh, lately asyik terserempak dgn Mr S je la..beliau suka buat muka terkejut di depanku..apekah anda tahu hal ni?? ;p

Fathi :

ish...tak de niat nak bunuh diri langsung...itu kerja gila namanya.,..memang tak baik..erm..solat hajat dan bertafakur atas sejadah sambil muhasabah diri sendiri..insyaAllah akan tenang tatkala itu..kan? ;)

Alin :

hoho..mungkin jua kot alin mau peod...ngeee~

Fathi Adha said...

haha...itu ayat yang tak leh pakai je..hihi

betul tu, sokong!! hidup kite mesti dekat dgn pencipta....baru aman dan sejahtera selalu...

Misz SeroJa said...

sudah penat menangis DAHULU..
papepon kembali kepdaNYA..
pasti tenang..

Fakhrul Islami said...

jgn sedey2 cik jiha Allah kan ada... (^_^)

Related Posts with Thumbnails