:::ORANG-ORANG MANIS:::

Monday, November 2, 2009

::Tetiba je ni..::

Salam,

Lately, aku banyak baca blog kawan-kawan yang kebanyakannya menulis tentang orang ketiga lah, skandal lah, pasal BF and GF kawan dia and seumpamanya. Huhu. Bila aku baca kesemua kisah tu, aku rasa penat! Aiyo..Baca pun penat ka? Haha. Penat membaca kisah cinta. Hati ni sudah sesak nafas bila berbicara tentang cinta. Terasa macam dah jauh bebeno lari dari dunia cinta sesama manusia ni.

Dulu, sungguhlah..masa zaman jahiliah, perasaan bergolak sana sini mahu disayangi lah, dicintailah...aiyo..kelakar bila fikir zaman dulu-dulu. Apa pun sanggup buat demi yang tersayang. Mak cakap NO, i said YES. Sekarang baru tahu apa yang mak larang itu adalah benar sebenar-benarnya. Aku je tak pandai nak buka mata tengok itu ini dan dengar cakap. Ok la. Stop talking about that.

Cakap pasal kawan pulak. Kawan penting kan? (angguk la) Hee. Penting penting! Kalau takda boyfriend, takpa. Kalau takda kawan, takleh. Setengah orang boleh stand without friends, maybe memang dia jenis yang boleh independent dalam semua hal la kot kan. Tapi, sejak minggu exam ni, aku lebih terasa KEPENTINGAN kawan. Dulu dah rasa sejak mula-mula ada kawan, tapi sekarang TERlebih rasa pulak. Haha. But, dalam berkawan pun, kita kena pandai pilih kawan. Sometimes ada jugak kawan yang tak boleh pakai. Means, suka tikam dari belakang. Spesies jenis ni HARUS dijauhi. Ada juga spesies yang belakangkan kita bila dah ada BF/GF. Dulu masa single, bukan main berkepit dengan kita ke hulu ke hilir. Now, dah ada BF/GF, kita pun dia dah tak endah. Sudahlah kau. Berbahagialah sekarang. Jangan kelak cari kami di sini sudahlah. (marah sedikit)

[ "Friends are the most important ingredients in the recipe of life"]

Pendek kata, aku sangat sayang semua kawan-kawan aku. Entah la kenapa lately aku selalu teringat kat kawan-kawan ni bila tengok satu benda. Contoh, bila tengok PETAI, aku teringat BLINK2. Bila tengok DURIAN, teringat WANA. Bila tengok RUBIK, teringat FAHMY. Bila tengok TEDDY BEAR, teringat YANI. Bila tengok drama ada kisah pasal mak tiri GARANG ni, teringat kat ZAHID. Bila cakap pasal TUNANG ni, teringat FAKHRUS. Hee..And banyak lagi la..(takkan nak tulis semua..kawan saya ramai ni. haha). Thanks kawan sebab sudi anggap aku sebagai kawan kamu! Sunggo aku bahagia kerna dapat kawan macam kamu semua~ (^_^)

P/S : Penatlah tulis panjang-panjang. Mesti penat membaca gak kan. Dahla boring. Agagag~

16 comments:

Misz SeroJa said...

hahahaah
aku gelak guling3 wei...
kurang3 ingatlah jugak kat aku..hee
long time x berborak sama..
since dah stat stdy week..
neway dear..
all the best...
kalo sem ney gempak..
belanja taw!!!hee

Misz SeroJa said...

lupa plak nak komen..
kdng3 mmg ada owang bila dah ada gf ataw bf lupa kawan3...
bila dah clash barulah nak menggelabah nak cari kawan3 balik..

Jejak Hamba said...

manusia mmg mcm2... berjenis2... eh cik sizuka, rasanye tak jwb lg apa ak tanya hari tu... hehe... bile nk jwb nih? :p

::SizuKa:: said...

misz seroja :

TQ z. Gempak? aiyoo..mungkinkah? haha..memang kita dah lama tak borak sesama...rindu aih..hee~

ha..sunggo2...suka word 'menggelabah' tu..hahha~

dah pernah jumpa orang mcm tu ke? hee...~

::SizuKa:: said...

Fakhrus :

betul. manusia mcm2 jenis ada. hmm..soalan tu yea? hmm..lepas saya habis exam, insyaAllah saya jawab..ouh..bisakah? ;p

Unknown said...

aku tak tulis pasal bf pun...???

::SizuKa:: said...

Fatin :

aiyoo...hahha..means bukan blog ko la yg tulis pasal bf tu...huhu..blog org lain...acewahh..ko pon tinggalkan komen kat blog mereka pasal entry2 begitu...heee..~.~

Fathi Adha said...

bile sebut org ke 3, aku pun takut terjebat dgn situasin tersebut...

tapi bile citer ttg kwn... aku sgt marah bile kawan aku ajk aku kuar, tp sbnrnya niat di hatinya nk g deting ngn org len.... aku ni jadi tunggul kayu idup... tak relaven la kwn aku nie...

agagagga~~

::SizuKa:: said...

fathi :

hehe..kalu ko dah tahu kena teman kwn ko g dating, ko kuar tak?? hihihi...~

aku pun takut terjebak dgn situasi orang ketiga...pepun, jagalah diri kita baik2 sebab benda tu boleh elak...bukannnya tak boleh kan.~ **peace**

Anonymous said...

Memang banyak skandal sekarang.hahaha

:menyamar poppy lagi :

::SizuKa:: said...

Poppy : aish..menyamar ke betul2 ni? skandal? dusta belaka..haha..semua itu kawan sahaja ok...agagaga~

Unknown said...

baru2 ni je rajin komen....hohohoho

Fathi Adha said...

sizuka :

utk itu aku amek keputusan tak kuar teman member aku g deting... malas nk jd org ketiga.. karang tak pasal2 awek dia melekat ngn aku... (guna pakai ayat2 power)...

kalau ajak ak d deting, len la... boleh dipertimbangkan... :)

Ilyani Muda said...

tgk teddy bear..ingt ak?
comelnya...ahaks.. ;p
aku jmpa purple je mn2..
mesti teringat ko..
minah purple...
hehe
takpe cik sizuka..
ak bukan jenis yg lupa kwn bila ad bf kelak... :)

::SizuKa:: said...

Fathi : laju je dia kalau ada orang ajak dating yea...yuhuuuu~


Yani : hee...bilakah anda akan mula exposed ur bf...ngee..~

Fathi Adha said...

sizuka :
itu mesti...bile lagi nk kuar detingkan... hahaha..

biasalah org tak de awek memg pk nk kuar deting je... haha..

Agaga~

Related Posts with Thumbnails